Algemene voorwaarden Cadeo

Versie: 16 oktober 2025

1. Definities

In deze algemene voorwaarden worden bepaalde definities gebruikt. Hieronder staat wat ze betekenen.

1.1. Cadeo, de besloten vennootschap gevestigd te Amsterdam, Herengracht 575, onder KvK-nummer 91280907, waarvan de website https://cadeo.nl.

1.2. Opdrachtgever: iedere (rechts)persoon die een of meerdere diensten of producten van Cadeo afneemt. Met deze definitie wordt zowel Zakelijke opdrachtgever als Consument bedoeld.

1.3. Zakelijke opdrachtgever: iedere (rechts)persoon die handelt voor doeleinden binnen zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.

1.4. Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

1.5. Partijen: Opdrachtgever en Cadeo samen.

1.6. Opdracht: de opdracht van Opdrachtgever tot het verlenen van een of meerdere diensten door Cadeo.

1.7. Overeenkomst: de overeenkomst die tot stand is gekomen of komt tussen Partijen.
Voorbeelden van overeenkomsten zijn, maar dit is niet beperkt tot: de overeenkomst op afstand en/of de overeenkomst van opdracht.

1.8. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen Consument en Cadeo wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, zonder dat Partijen tegelijk fysiek bij elkaar aanwezig zijn, en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand (denk aan telefoon of internet).

1.9. Bedenktijd: de termijn waarbinnen Consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht.

1.10. Herroepingsrecht: de mogelijkheid die Consument heeft om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

1.11. Dag: kalenderdag.

1.12. Duurzame gegevensdrager: ieder hulpmiddel dat Opdrachtgever of Cadeo in staat stelt om persoonlijk aan een van Partijen gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik, gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd. Dit hulpmiddel maakt daarnaast een ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk.
Voorbeelden: papier, usb-sticks, cd-roms, dvd’s, geheugenkaarten, harde schijven van computers, en e-mails.

1.13. Cadeau: ieder(e) door Cadeo (al dan niet via het Platform) aangeboden product, dienst, ervaring, donatie of andere (on)tastbare prestatie, die door Opdrachtgever kan worden geselecteerd of is geselecteerd met het oog op het geven aan Ontvanger.

1.14. Account: het account dat Opdrachtgever of Ontvanger zal aanmaken of heeft aangemaakt voor het geven of ontvangen van een cadeau.

1.15. Ontvanger: de ontvanger van een cadeau dat Opdrachtgever geeft of wil geven.

1.16. Fysieke proefdruk: een proefdruk die tastbaar is.

1.17. Digitale proefdruk: een proefdruk in de vorm van een digitale mock-up (een digitaal model of digitale weergave van een ontwerp of product).

1.18. Platform: alle door Cadeo beheerde en beschikbaar gestelde websites, softwareapplicaties, servers, databases, API’s, mobiele applicaties en webinterfaces die deel uitmaken van de dienstverlening, met uitzondering van
(i) externe diensten van derden waarop het Platform afhankelijk is (zoals betaaldiensten of e-mailproviders), en
(ii) de netwerkverbinding en apparatuur van de Klant.

1.19. Verzilverd: een cadeau is verzilverd wanneer Ontvanger het cadeau heeft geaccepteerd en de adresgegevens heeft opgegeven waar het cadeau geleverd dient te worden.

1.20. Digitale cadeaucollectie: Opdrachtgever kiest in plaats van één cadeau, meerdere cadeaus in een collectie. Ontvanger krijgt digitaal de keuze welk cadeau hij wil ontvangen uit deze collectie.

1.21. Digitaal ruilbaar cadeau: een digitaal cadeau dat door Opdrachtgever aan Ontvanger kan worden gestuurd. Ontvanger kan het aangeboden cadeau accepteren of – binnen de door het Platform geboden mogelijkheden – omruilen voor een ander cadeau van gelijke of vergelijkbare waarde uit het beschikbare assortiment.

1.22. Cadeaulink: de link die gedeeld wordt met Ontvanger om het cadeau in ontvangst te nemen.

1.23. Abonnement: de overeenkomst waarbij Opdrachtgever Cadeo periodiek betaalt voor de aangeboden diensten.

1.24. Abonnementsmaand: een maand uit het abonnement.
Voorbeeld: Is het abonnement gestart op 23 januari 2025, dan start elke abonnementsmaand de 23e.

1.25. Abonnementsjaar: een jaar uit het abonnement.
Voorbeeld: Het abonnement is gestart op 23 januari 2025. Elk abonnementsjaar start dan elke 23 januari.

2. Toepasselijkheid

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:

  • alle overeenkomsten tussen Partijen;
  • de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst (zoals bij het doen van een aanbod);
  • eventuele nieuwe of aanvullende overeenkomsten.

2.2. Deze Algemene Voorwaarden worden op zo’n manier aan Opdrachtgever ter beschikking gesteld dat deze door Opdrachtgever op eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

2.3. Wanneer datgene wat vermeld is in vorig lid niet mogelijk is, dan zal Cadeo vóórdat de overeenkomst wordt gesloten, bekend maken waar deze Algemene Voorwaarden (digitaal) geraadpleegd kunnen worden. Daarnaast maakt Cadeo bekend dat deze Algemene Voorwaarden op verzoek digitaal of op een andere manier zullen worden verstuurd.

2.4. Partijen kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden als zij dit uitdrukkelijk overeengekomen zijn, en zolang dit niet in strijd is met dwingend recht.

2.5. Wanneer deze Algemene Voorwaarden en de afwijkende afspraken onderling tegenstrijdigheden bevatten, dan gelden de afwijkende afspraken.

2.6. De toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

2.7. De toepasselijkheid van artikel 7:404 BW is expliciet uitgesloten. Dat betekent dat wanneer een opdracht verleend is met het oog op een specifiek persoon, deze de uitvoering van de opdracht niet zelf hoeft te verrichten.

2.8. De toepasselijkheid van artikel 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten. Dit betekent dat wanneer twee of meer personen tezamen een opdracht hebben ontvangen, ieder van hen niet geheel aansprakelijk is ter zake van een tekortkoming in de nakoming.

2.9. De toepasselijkheid van artikel 7:409 lid 2 BW is expliciet uitgesloten. Dit betekent dat, indien een opdracht met oog op een specifiek persoon is verleend, en deze persoon komt te overlijden, de erfgenamen geen verplichting hebben om de belangen van Opdrachtgever na het overlijden te behartigen.

3. Aanbod & offertes

3.1. Een aanbod of een offerte bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de aangeboden diensten of producten.

3.2. Afbeeldingen zijn illustratief en kunnen licht afwijken in kleur, vorm, of afmeting.

3.3. Duidelijke vergissingen of fouten in een aanbod of een offerte binden Cadeo niet.

3.4. Een aanbod of offerte is maximaal 30 dagen geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of in de offerte staat vermeld. Aanbod dat online staat (zoals op de website van Cadeo) geldt zolang als dat online staat aangegeven, en anders zo lang het online staat. Gaat het om cadeaus, dan geldt het aanbod zolang de voorraad strekt.

3.5. Als Opdrachtgever een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

4. Totstandkoming van de overeenkomst

4.1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat Opdrachtgever het aanbod of de offerte van Cadeo heeft aanvaard en Opdrachtgever heeft voldaan aan de gestelde voorwaarden.

4.2. Overeenkomsten worden zo spoedig mogelijk door Cadeo bevestigd. In het bijzonder geldt in geval van overeenkomsten op afstand dat Cadeo Consument een bevestiging van de overeenkomst verstrekt op een duurzame gegevensdrager. Die bevestiging sturen moet Cadeo doen binnen een redelijke termijn na het sluiten van de overeenkomst, of voordat de dienst wordt uitgevoerd. Deze bevestiging bevat de wettelijk voorgeschreven informatie, voor zover Cadeo deze niet voor het sluiten van de overeenkomst op een duurzame gegevensdrager heeft verstrekt. Daarnaast bevat de bevestiging, voor zover van toepassing, de bevestiging van de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en jouw verklaring zoals genoemd in artikel 21.16.

4.3. Zolang Cadeo niet heeft bevestigd dat Cadeo de aanvaarding van het aanbod of de offerte van Consument heeft ontvangen, mag Consument de overeenkomst ontbinden.

4.4. Opdrachten worden schriftelijk door Opdrachtgever bevestigd. Wanneer Opdrachtgever er op een andere manier dan schriftelijk mee instemt dat Cadeo begint met het uitvoeren van de Opdracht, dan geldt de inhoud van de offerte of het aanbod als overeengekomen en zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Nadere afspraken binden Cadeo pas nadat deze schriftelijk door Cadeo zijn bevestigd.

5. Wijzigingen

De overeenkomst

5.1. Het is na totstandkoming van de overeenkomst alleen mogelijk de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen als dat uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen.

5.2. Cadeo mag een meerprijs in rekening brengen wanneer Cadeo door omstandigheden die ten tijde van de offerte of het aanbod onbekend waren, aanvullend of meer werk moet verrichten dan eerder was overeengekomen. Cadeo geeft een opgave met de meerprijs. Heeft Opdrachtgever bezwaar tegen de aanvullende werkzaamheden of het meerwerk waarvoor de meerprijs geldt, dan heeft Opdrachtgever het recht om deze aanvullende werkzaamheden te weigeren. Opdrachtgever moet dan wel alsnog de betaling van de oorspronkelijk overeengekomen opdracht voldoen.

Functionaliteiten platform

5.3. Cadeo mag te allen tijde de functionaliteiten van het platform technisch of functioneel aanpassen, uitbreiden, beperken of verwijderen, mits de kernfunctionaliteit van de dienst (het aanbieden en afhandelen van cadeaubestellingen via het platform) behouden blijft. Dergelijke wijzigingen geven Opdrachtgever in beginsel geen recht op schadevergoeding.

5.4. Wanneer Cadeo een wijziging doorvoert die een substantiële impact kan hebben op het gebruik van het platform door Opdrachtgever, dan zal Cadeo Opdrachtgever daarvan ten minste 30 dagen voorafgaand aan de wijziging van op de hoogte stellen. Onder substantiële wijzigingen wordt in elk geval verstaan: het verwijderen van een hoofdfunctionaliteit of een wijziging die het gebruikspatroon van Opdrachtgever aanzienlijk beïnvloedt.

5.5. In geval van substantiële wijzigingen, mag Opdrachtgever de overeenkomst (inhoudende een abonnement) schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één abonnementsmaand (zie artikel 22.3 sub B).

5.6. Cadeo behoudt zich het recht voor wijzigingen onmiddellijk en zonder voorafgaande kennisgeving door te voeren wanneer dit noodzakelijk is om te voldoen aan toepasselijke wet- of regelgeving of wanneer de wijziging verband houdt met een acute beveiligings- of privacydreiging. Cadeo zal Opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.

6. Tarieven

6.1. Alle tarieven die Cadeo hanteert zijn in euro’s en exclusief eventuele overige kosten (zoals bijvoorbeeld, maar dit is niet beperkt tot: verzendkosten, kosten voor bepaalde aanvullende services).

6.2. Tarieven in op het platform worden inclusief btw gecommuniceerd, tenzij Opdrachtgever instelt dat het exclusief btw wordt weergegeven.

6.3. In het account van Opdrachtgever is de btw nog niet zichtbaar. Deze wordt pas inzichtelijk na de acceptatie van een cadeau door de Ontvanger.

6.4. Alle tarieven die Cadeo hanteert die op de website staan vermeld of die op een andere manier kenbaar zijn gemaakt, kan Cadeo te allen tijde wijzigen.

6.5. Cadeo maakt een tariefwijziging bij een lopende overeenkomst minimaal één maand van tevoren bekend.

6.6. Consument mag de overeenkomst ontbinden wanneer een tariefwijziging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt.

7. Betaling

7.1. De betalingsverplichting start wanneer de overeenkomst tot stand komt.

7.2. Betaling in termijnen of betalen met een aanbetaling is alleen mogelijk wanneer dat in het aanbod of de offerte wordt aangegeven.

7.3. Betaling gaat afhankelijk van het aanbod online, per factuur of automatisch incasso.

7.4. Op rekening betalen is alleen mogelijk als dit wordt aangegeven en tegen de voorwaarden die worden gecommuniceerd.

7.5. Cadeo mag Opdrachtgever voorafgaand aan het uitvoeren van de diensten factureren, zowel het totaal overeengekomen bedrag als een aanbetaling of termijnbetaling. Daarnaast mag Cadeo er ook voor kiezen om tussentijds (gedeeltelijk) te factureren.
Cadeo mag Zakelijke opdrachtgever ook voorafgaand aan het leveren van producten factureren.

7.6. Betaling moet bij betaling via factuur binnen 14 dagen na factuurdatum worden voldaan.

7.7. Opdrachtgever moet onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens per direct aan Cadeo melden.

7.8. De vergoeding die Cadeo aan Consument vraagt voor het gebruik van een bepaald betaalmiddel bedraagt op zijn hoogst de kosten van het gebruik daarvan voor Cadeo, tenzij het verboden is om de kosten van gebruik door te rekenen naar Consument.

7.9. Zakelijke opdrachtgever mag geen betaling(en) verrekenen, en Zakelijke opdrachtgever mag de betaling niet zonder opschorting voldoen.

7.10. Wanneer Zakelijke opdrachtgever niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, dan is hij van rechtswege in verzuim.

7.11. Wanneer Consument niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, dan wordt Consument twee keer door Cadeo in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 14 dagen aan de betalingsverplichting te voldoen.

7.12. Wanneer Zakelijke opdrachtgever in verzuim is, of wanneer de betaling door Consument uitblijft na de eerder genoemde betalingsherinneringen, dan is Opdrachtgever de wettelijke (handels)rente aan Cadeo verschuldigd en dan mag Cadeo de buitengerechtelijke kosten in rekening brengen. Het bedrag voor buitengerechtelijke kosten bestaat voor Zakelijke opdrachtgever uit minstens €40 en dit is Zakelijke opdrachtgever zonder aanmaning verschuldigd vanaf de dag nadat de overeengekomen uiterste dag van betaling is verstreken.

7.13. Betaalt Opdrachtgever niet (volledig) of niet tijdig, dan kan Cadeo de ((resterende) werkzaamheden ter) uitvoering van de overeenkomst opschorten.

7.14. In geval van liquidatie, faillissement, wettelijke schuldsanering of surséance van betaling aan de zijde van Opdrachtgever, zijn zijn verplichtingen tegenover Cadeo onmiddellijk opeisbaar. Ook mag Cadeo haar werkzaamheden opschorten of de overeenkomst beëindigen.

8. Abonnementen

8.1. Een abonnement duurt minimaal één jaar.

8.2. Een abonnement wordt na het eerste jaar telkens stilzwijgend verlengd voor dezelfde duur.

8.3. Opdrachtgever kan een abonnement maandelijks of jaarlijks betalen.

8.4. Betaling van abonnementen gaat via automatisch incasso, tenzij anders afgesproken.

9. Algemene verantwoordelijkheden Opdrachtgever

9.1. Opdrachtgever zorgt ervoor dat Opdrachtgever alle relevante informatie, media, bescheiden en gegevens waarvan hij begrijpt of redelijkerwijs dient te begrijpen dat die benodigd zijn voor correcte uitvoering van de overeenkomst, tijdig, in gewenste vorm en op de juiste wijze levert aan Cadeo.

9.2. Stelt Opdrachtgever de gevraagde informatie, media, bescheiden en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk beschikbaar, en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan mag Cadeo de overeengekomen werkzaamheden opschorten.

9.3. Kosten en gevolgen die zich verwezenlijken doordat gevraagde toegang, informatie, media, bescheiden en/of gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk worden geleverd, zijn voor Opdrachtgever.

9.4. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, bescheiden en gegevens, ook wanneer deze van derden afkomstig zijn. Opdrachtgever moet nadat Cadeo deze informatie heeft verwerkt, ook altijd dubbel controleren of het klopt. Blijkt de informatie toch niet te kloppen, dan is Cadeo hier niet voor aansprakelijk.

10. Account

Opdrachtgever

10.1. Wanneer Opdrachtgever een cadeau wil bestellen, moet hij een account aanmaken.

10.2. Het account is persoonlijk en niet overdraagbaar.

10.3. Opdrachtgever moet zorgvuldig omgaan met zijn account- en inloggegevens en alle mogelijke maatregelen nemen om deze geheim te houden.

10.4. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor:

  • de juistheid van de informatie in het account;
  • het gebruik/misbruik van zijn/haar account, onafhankelijk van het feit of dit gebruik met of zonder toestemming gebeurt;
  • het melden van (mogelijk) misbruik of onbevoegde toegang.

10.5. Cadeo kan niet verantwoordelijk zijn voor het gebruik/misbruik van en via de account van Opdrachtgever door anderen dan Opdrachtgever zelf.

10.6. Opdrachtgever vrijwaart en stelt Cadeo volledig schadeloos voor alle aanspraken van derden in het kader van gebruik/misbruik van de accounts (met uitzondering van het geval waarin het misbruik het gevolg zou zijn van een fout van Cadeo).

10.7. Zodra een betalingsmethode is toegevoegd aan het account van Opdrachtgever, dan is Opdrachtgever verantwoordelijk voor betaling die via dit account gedaan worden.

Ontvanger

10.8. Lid 2 t/m 5 zijn van overeenkomstige toepassing op Ontvanger voor het geval dat Ontvanger een account aanmaakt om een cadeau te ontvangen.

11. Beschikbaarheid platform

11.1. Cadeo garandeert geen bepaalde uptime van het platform, maar spant zich in om zoveel mogelijk uptime te bewerkstelligen.

11.2. Cadeo mag het platform (tijdelijk) buiten gebruik stellen voor gepland onderhoud, aanpassingen of updates. Cadeo streeft ernaar om dit, waar redelijkerwijs mogelijk, buiten kantooruren uit te voeren en vooraf kennis te geven.

11.3. Cadeo spant zich in om tijdig aan te kondigen wanneer er onderhoud of aanpassingen worden uitgevoerd. Wanneer dit door de aard van de situatie niet lukt, is Cadeo niet aansprakelijk voor de schade die hieruit ontstaat bij Zakelijke opdrachtgever, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.

11.4. Cadeo is niet aansprakelijk voor onbeschikbaarheid van het platform veroorzaakt door omstandigheden buiten de redelijke controle van Cadeo, waaronder maar niet beperkt tot: storingen bij hostingproviders, netwerkproblemen, DDoS-aanvallen, stroomuitval of (andere) overmachtsituaties.

11.5. Onderbrekingen in de beschikbaarheid van het platform geven geen recht op (gedeeltelijke) restitutie of schadevergoeding, tenzij de onderbrekingen het gevolg zijn van een toerekenbare tekortkoming van Cadeo en er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Het dwingendrechtelijke consumentenrecht blijft onverlet.

12. Gebruik van het platform

12.1. Opdrachtgever mag het platform alleen gebruiken om cadeaus mee te ontvangen, te versturen dan wel het versturen ervan (financieel) te beheren.

12.2. Alle rechten van intellectuele eigendom op de software, broncode, databanken, content, merken en overige materialen die via het platform beschikbaar zijn, berusten bij Cadeo of haar licentiegevers. Het gebruik van het platform verleent Opdrachtgever geen enkel recht van intellectuele eigendom, behalve de licentie die in de overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden wordt verleend.

12.3. Opdrachtgever verkrijgt uitsluitend een wereldwijde, niet-exclusieve, niet-overdraagbare en niet-sublicentieerbare licentie om het platform te gebruiken voor de duur van de overeenkomst, conform de overeenkomst en conform deze Algemene Voorwaarden.

12.4. Het is Opdrachtgever niet toegestaan het platform of onderdelen daarvan te kopiëren, te wijzigen, te decompileren, reverse-engineeren, of anderszins ter beschikking te stellen aan derden, tenzij anders overeengekomen of dwingend recht anders bepaalt.

12.5. Alle rechten op door Opdrachtgever in het platform ingevoerde gegevens/media berusten bij Opdrachtgever. Opdrachtgever geeft Cadeo een wereldwijde, overdraagbare, sublicentieerbare, royaltyvrije licentie om deze gegevens/media te verspreiden, op te slaan, door te geven, te kopiëren of op een andere manier te gebruiken op elke door Cadeo geschikt geachte manier, voor zover dit redelijkerwijs nodig is ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst of voor het verbeteren van de dienst, mits in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving (waaronder de AVG).

12.6. Bij het plaatsen van een bestelling machtigt Opdrachtgever Cadeo om het cadeau te delen met Ontvanger en om de betaling in de gekozen betalingsmethode voor het cadeau in overeenstemming met de overeenkomst in rekening te brengen.

12.7. Wanneer Opdrachtgever een digitale cadeaucollectie heeft gekozen voor de ontvanger, dan kan deze keuze gewijzigd worden totdat de ontvanger een cadeau heeft gekozen en zijn adresgegevens heeft ingevoerd.

12.8. Heeft Ontvanger het cadeau niet verzilverd, dan krijgt Opdrachtgever zijn eventuele reeds gedane betaling terug binnen 14 dagen na verloop van de termijn waarin Ontvanger zijn cadeau had moeten verzilveren.

12.9. Het geven van een cadeau kan geannuleerd worden door Opdrachtgever, totdat het cadeau verzilverd wordt.

12.10. Wordt het geven van een cadeau geannuleerd door Opdrachtgever, dan kan de cadeaulink niet geheractiveerd worden. Opdrachtgever krijgt zijn eventuele reeds gedane betaling terug binnen 30 dagen na annulering.

12.11. Bij nabestellingen kan het voorkomen dat kleuren, materialen of producten enigszins afwijken van eerdere leveringen. Dit is inherent aan het productieproces. Cadeo doet het uiterste best om afwijkingen te beperken.

12.12. Opdrachtgever is volledig verantwoordelijk voor alle bestellingen die via zijn account worden geplaatst, of Opdrachtgever daar nu wel of geen kennis van heeft of toestemming voor heeft gegeven.

12.13. Wanneer de cadeaulink niet geaccepteerd is binnen de door Opdrachtgever opgegeven termijn (of als Opdrachtgever geen termijn heeft ingesteld: binnen 90 dagen), dan behoudt Cadeo het recht om het eventueel reeds betaalde bedrag voor het cadeau waarvoor de cadeaulink geldt, terug te storten aan Opdrachtgever via het gebruikte betalingsmiddel, minus de door Cadeo gemaakte administratiekosten. De administratiekosten worden niet gerestitueerd.

12.14. Wanneer Opdrachtgever meer dan 100 cadeaus bestelt, dan behoudt Cadeo zich voor om:

  • betaling van de cadeaus te vorderen wanneer Opdrachtgever de bestelling plaatst, in plaats van bij verzending van de cadeau’s; en/of
  • bepaalde cadeaubestellingen te weigeren; en/of
  • de toegang tot het account van Opdrachtgever te verwijderen of te beperken. Als Cadeo dit besluit, zal Cadeo Opdrachtgever hiervan op de hoogte stellen per e-mail, door een pop-up melding bij het plaatsen van de bestelling, of op een andere redelijke manier.

12.15. Hoewel Cadeo de ultieme inspanningen zal leveren om elke correct ingediende bestelling via het platform te vervullen, kan Cadeo niet garanderen dat de cadeaus beschikbaar zijn of dat de levering van cadeaus op een bepaald tijdstip en/of op een gevraagde locatie kan plaatsvinden. Cadeo behoudt zich het recht voor om Ontvanger vervangende cadeaus aan te bieden tot het bedrag dat is vermeld in de bestelling wanneer de gekozen cadeaus niet beschikbaar zijn, de levering van het gevraagde cadeau redelijkerwijs niet beschikbaar is op de locatie van Ontvanger van het cadeau, of wanneer Opdrachtgever of Ontvanger van het cadeau een wijziging heeft aangevraagd in de bestelling nadat deze is geplaatst via het platform.

12.16. De cadeaulink dient als waardepapier te worden behandeld. Cadeo aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor cadeaulinks die verloren zijn gegaan of door derden worden verzilverd.

13. Cadeau’s met voedingsmiddelen / alcohol

Voedingsmiddelen

13.1. Cadeo vermeldt op de productpagina’s de ingrediënten en allergenen. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het controleren van deze informatie alvorens te bestellen.

13.2. Cadeo is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het bestellen van cadeau’s die ingrediënten of allergenen bevatten die Ontvanger niet mag of kan consumeren.

Alcohol

13.3. Door het plaatsen van een bestelling die alcohol bevat, verklaart Opdrachtgever dat hij minimaal 18 jaar oud is.

13.4. Door een cadeau te accepteren die alcohol bevat, verklaart Ontvanger dat hij minimaal 18 jaar oud is.

13.5. Wanneer een levering geweigerd wordt omdat Opdrachtgever/Ontvanger niet juist heeft doorgegeven minimaal 18 jaar oud te zijn of dit niet kan aantonen, dan is Cadeo niet aansprakelijk voor het niet afleveren van het pakket.

13.6. Bij levering kan om een geldig legitimatiebewijs worden gevraagd. Kan dit niet worden verstrekt, dan mag Cadeo (of de bezorgdienst namens Cadeo) de bestelling die alcohol bevat weigeren te leveren, en de bestelling annuleren.

13.7. Blijkt bij levering dat Ontvanger toch jonger dan 18 jaar oud is, dan mag Cadeo (of de bezorgdienst namens Cadeo) de bestelling die alcohol bevat weigeren te leveren, en de bestelling annuleren.

13.8. Cadeo mag bestellingen weigeren te aanvaarden of bestellingen voor alcohol annuleren wanneer Cadeo of de bezorgdienst om welke reden dan ook vermoed dat de verkoop of levering van alcohol of een bepaalde hoeveelheid alcohol in strijd zou zijn met de wetten met betrekking tot de verkoop van alcohol.

13.9. Cadeo of de betrokken bezorgdienst behouden zich het recht voor om geen alcohol te leveren aan een onbeheerde locatie of aan een locatie waar alleen een persoon aanwezig is die niet de wettelijke leeftijd heeft om alcohol aan te nemen.

14. Gepersonaliseerde cadeaus / merchandise / content

14.1. Opdrachtgever zorgt ervoor dat hij bij het aanleveren en/of uploaden van teksten, afbeeldingen, logo’s, ontwerpen, en dergelijke, niet handelt in strijd met de intellectuele eigendomsrechten of portretrechten van derden.

14.2. Het behoort niet tot de opdracht van Cadeo om onderzoek te doen naar het bestaan van intellectuele eigendomsrechten of portretrechten met betrekking tot informatie, gegevens, media en bescheiden die Opdrachtgever levert of uploadt.

15. Proefdrukken

Algemeen

15.1. Een fysieke of digitale proefdruk zit alleen in de prijs als dat staat aangegeven in het aanbod of de offerte.

15.2. Er moet binnen de gecommuniceerde tijd na ontvangen van de proefdruk, feedback worden gegeven op de proefdruk. Is er geen tijd gecommuniceerd, dan moet er binnen 30 dagen na ontvangst van de proefdruk feedback worden gegeven.

15.3. Volgt er na de tijd genoemd in vorig lid van dit artikel geen bestelling na een proefdruk, dan wordt de proefdruk in rekening gebracht.

15.4. Opdrachtgever moet een proefdruk schriftelijk definitief goedkeuren.

15.5. Levertijden gaan pas in na goedkeuring van de definitieve proefdruk. Vertraging in goedkeuring kan leiden tot uitstel van de oorspronkelijk geplande leverdatum.

Fysieke proefdrukken

15.6. Bij een fysieke proefdruk zit één feedbackronde inbegrepen.

15.7. Wenst Opdrachtgever een of meerdere extra fysieke proefdrukken, dan kan Opdrachtgever deze laten maken voor een meerprijs.

Digitale proefdrukken

15.8. Bij een digitale proefdruk zit een ongelimiteerd aantal feedbackrondes inbegrepen.

15.9. Kleuren op digitale proefdrukken kunnen lichtelijk afwijken van het uiteindelijke fysieke product. Dergelijke afwijkingen vormen geen grond voor reclamaties, tenzij sprake is van duidelijke productiefouten.

16. Levering

16.1. Een cadeau wordt alleen geleverd wanneer er volledig voor is betaald, tenzij anders overeengekomen of tenzij dwingend recht anders bepaalt.

16.2. Fysieke Cadeau’s kunnen alleen geleverd worden binnen Nederland.

16.3. Als plaats van levering geldt het adres dat Opdrachtgever of Ontvanger aan Cadeo kenbaar heeft gemaakt.

16.4. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste plaats van levering.

16.5. Een levertermijn geeft een schatting aan. Cadeo heeft geen invloed op de levering door de derde partijen die zij inschakelt om de producten te leveren, of op seizoensgebonden vertragingen.

16.6. Voldoet Cadeo niet aan de geschatte levertermijn, dan moet Opdrachtgever Cadeo een redelijke levertermijn geven waarin alsnog geleverd kan worden. Voldoet Cadeo niet aan deze gestelde redelijke levertermijn, dan mag Opdrachtgever de overeenkomst ontbinden.

16.7. Wanneer een onjuist of onvolledig adres is opgegeven of Ontvanger het cadeau zonder geldige reden niet aanneemt, heeft Opdrachtgever geen recht op restitutie.

16.8. Wanneer levering niet mogelijk blijkt doordat Opdrachtgever of Ontvanger een onjuist of onvolledig adres heeft opgegeven, of doordat de levering zonder geldige reden wordt geweigerd, kan Cadeo de extra kosten voor een nieuwe leveringspoging of retourzending in rekening brengen. Dit geldt niet wanneer de bezorging mislukt door omstandigheden die aan Cadeo of de vervoerder zijn toe te rekenen.

17. Nakoming / non-conformiteit cadeaus

17.1. Cadeaus moeten aan de overeenkomst beantwoorden. Dat is het geval wanneer een cadeau betreft de beschrijving, hoeveelheid en kwaliteit, functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit en andere kenmerken voldoet aan de overeenkomst.

17.2. Opdrachtgever kan zich niet beroepen op dat een cadeau niet aan de overeenkomst voldoet wanneer Opdrachtgever dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn.

17.3. In geval dat een cadeau niet aan de overeenkomst voldoet, dan heeft Opdrachtgever alsnog recht op nakoming van de overeenkomst, te weten:

  • aflevering van het ontbrekende, tenzij aflevering onmogelijk is of dit niet van Cadeo gevergd kan worden;
  • herstel van het cadeau, tenzij herstel onmogelijk is of dit niet van Cadeo gevergd kan worden;
  • vervanging van het cadeau, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel het cadeau na het tijdstip dat Opdrachtgever redelijkerwijs met ongedaanmaking rekening moest houden, teniet of achteruit is gegaan doordat Opdrachtgever niet zorgvuldig voor behoud ervan heeft gezorgd.

Opdrachtgever moet Cadeo in gebreke stellen en een redelijke termijn voor nakoming geven.

17.4. De kosten voor nakoming van de overeenkomst zoals genoemd in vorig lid zijn voor Cadeo.

17.5. Herstel of vervanging kan van Cadeo niet gevergd worden wanneer de kosten daarvan niet in verhouding staan met de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die Opdrachtgever toekomt. Hierbij wordt gelet op: de waarde van het cadeau wanneer deze aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor Opdrachtgever veroorzaakt.

17.6. Wanneer Cadeo niet binnen een redelijke tijd nadat Cadeo daartoe door Consument schriftelijk is aangemaand, aan de verplichting tot herstel van het afgeleverde cadeau heeft voldaan, dan mag Consument het herstel door een derde laten doen. De kosten daarvan zijn voor Cadeo.

17.7. Opdrachtgever heeft het recht niet om nakoming te eisen als dat onmogelijk is of dat voor Cadeo onevenredige kosten met zich brengt.

17.8. In geval dat een cadeau niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan heeft Consument, naast recht op nakoming van de overeenkomst, ook het recht de prijs te verminderen in evenredigheid van de afwijking van wat is overeengekomen, of het recht de overeenkomst te ontbinden. Deze rechten heeft Consument in de volgende gevallen:

  • Herstel of vervanging is niet mogelijk;
  • Herstel of vervanging kan niet van Cadeo gevergd worden;
  • Cadeo komt de overeenkomst niet binnen redelijke tijd na.

17.9. Consument mag de overeenkomst onmiddellijk ontbinden of de prijs laten verminderen wanneer:

  • Cadeo het herstel of de vervanging niet voltooid heeft;
  • Cadeo het herstel of de vervanging niet voltooid heeft als genoemd in lid 6 van dit artikel;
  • Cadeo heeft geweigerd het cadeau binnen redelijke termijn en kosteloos aan de overeenkomst te laten beantwoorden;
  • er een gebrek blijkt te zijn, ondanks de poging van Cadeo om het cadeau te laten beantwoorden aan de overeenkomst;
  • het gebrek zo ernstig is dat een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is;
  • Cadeo heeft verklaard, of uit de omstandigheden blijkt duidelijk, dat Cadeo het cadeau niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor Consument aan de overeenkomst kan laten beantwoorden;
  • Cadeo heeft geweigerd het cadeau te leveren;
  • Cadeo en Consument zijn overeengekomen, of uit de omstandigheden rond het sluiten van de overeenkomst blijkt duidelijk, dat een specifiek leveringstijdstip essentieel is voor Consument en Cadeo nalaat het cadeau vóór of op dat tijdstip te leveren.

17.10. Wanneer Opdrachtgever de overeenkomst ontbindt of Cadeo de prijs moet verminderen omdat het cadeau niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan betaalt Cadeo:

  • Consument alle verschuldigde betalingen terug binnen 14 dagen vanaf de datum waarop Cadeo in kennis is gesteld van de beslissing van Consument om zich te beroepen op het recht van prijsvermindering of op ontbinding van de overeenkomst.
  • Zakelijke opdrachtgever alle verschuldigde betalingen terug binnen 30 dagen vanaf de datum waarop Cadeo in kennis is gesteld van de beslissing van Zakelijke opdrachtgever om zich te beroepen op ontbinding van de overeenkomst.

17.11. Opdrachtgever kan de overeenkomst niet ontbinden wanneer de afwijking van datgene wat is overeengekomen, gezien haar geringe betekenis, de ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

Garantie

17.12. Op de cadeaus zijn de garantiebepalingen van de leverancier van toepassing.

18. Gebruik intellectuele eigendomsrechten

18.1. Cadeo krijgt na toestemming van Opdrachtgever een wereldwijde, niet-sublicentieerbare, niet-exclusieve, niet-overdraagbare, royaltyvrije en onherroepelijke licentie om het logo van Opdrachtgever gebruiken voor bij klantcases op de website van Cadeo, en om aan te duiden met wie Cadeo heeft samengewerkt.

19. Geheimhouding

19.1. Cadeo is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die Cadeo in het kader van de overeenkomst van Opdrachtgever heeft verkregen. Informatie geldt in elk geval als vertrouwelijk als dit door Opdrachtgever is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

19.2. Geheimhouding geldt niet (meer) indien de betreffende informatie:

  • al openbaar of algemeen bekend is (geworden);
  • niet (meer) vertrouwelijk is;
  • niet gedurende de overeenkomst aan Cadeo bekendgemaakt is; en/of
  • op andere wijze door Cadeo is verkregen.

19.3. Geheimhouding geldt niet voor zover er een wettelijke informatieplicht is opgelegd aan Cadeo. Cadeo is in dit geval geen schadevergoeding verschuldigd aan Opdrachtgever. Ook kan Opdrachtgever de overeenkomst dan niet ontbinden.

19.4. Cadeo zorgt ervoor dat de derden die Cadeo ten behoeve van Opdrachtgever inschakelt ook verplicht zich te houden aan dit artikel. Cadeo is echter niet aansprakelijk als deze derden zich niet aan dit artikel houden.

20. Overmacht

Bij Cadeo

20.1. Cadeo hoeft de verplichtingen uit de overeenkomst niet na te komen wanneer nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is geworden door overmacht.

20.2. Onder overmacht wordt verstaan elke niet-toerekenbare onmogelijkheid om de verplichtingen van de overeenkomst na te komen, zoals onder andere, maar niet uitsluitend: stakingen, brand, ongevallen, softwarestoringen, leveranciersfaillissementen, computerstoringen, storingen of uitvallen van internet en/of telecommunicatie-infrastructuur, stroomstoringen, overheidsmaatregelen, hacks, IT-aanvallen, epidemieën, en pandemieën.

20.3. Cadeo stelt Opdrachtgever zo spoedig mogelijk op de hoogte van de overmachtsituatie.

20.4. In geval van overmacht zoekt Cadeo samen met Opdrachtgever naar een passende oplossing, al dan niet om de overeenkomst alsnog na te komen.

20.5. In geval van overmacht hoeft Cadeo Opdrachtgever geen schadevergoeding te betalen.

20.6. In geval van overmacht heeft Zakelijke opdrachtgever geen recht op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst, tenzij anders overeengekomen.

20.7. In geval van overmacht heeft Zakelijke opdrachtgever geen recht zijn verplichtingen op te schorten, tenzij anders overeengekomen.

Bij Opdrachtgever

20.8. Ook Opdrachtgever moet een overmachtsituatie aan zijn zijde zo spoedig mogelijk aan Cadeo bekend maken.

21. Herroepingsrecht

Algemeen

21.1. Consument mag als Opdrachtgever zijnde de overeenkomst op afstand binnen een bedenktijd van 14 dagen herroepen.

21.2. De bedenktijd gaat bij:

  • niet-tastbare cadeaus: op de dag waarop Consument de overeenkomst heeft gesloten.
  • tastbare cadeau’s: op de dag waarop Consument, of een door Consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen. Wanneer Consument meerdere producten heeft besteld in één bestelling, dan gaat de bedenktijd in wanneer Consument, of een door Consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, het laatste product heeft ontvangen.

21.3. Wanneer Consument gebruikmaakt van het herroepingsrecht, dan meldt Consument dit door middel van het modelformulier voor herroeping (bijlage 1) aan Cadeo, of op een andere ondubbelzinnige wijze.

21.4. Cadeo stuurt Consument na melding van herroeping zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging.

21.5. Cadeo vergoedt alle betalingen door Consument gedaan, binnen 14 dagen vanaf de dag dat Consument de herroeping meldt.

21.6. Cadeo maakt voor betalingen bedoeld in lid 5 van dit artikel gebruik van hetzelfde betaalmiddel als door Consument is gebruikt, tenzij Consument uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en Consument hierdoor geen kosten heeft.

21.7. Cadeo is bij terugbetaling zoals genoemd in lid 5 van dit artikel niet verplicht bijkomende kosten te betalen wanneer Consument uitdrukkelijk voor een andere wijze van de door Cadeo aangeboden minst kostbare wijze van terugbetaling en/of standaardlevering heeft gekozen.

21.8. Consument zendt zo snel mogelijk het cadeau of de cadeaus terug, in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de herroeping.

21.9. Consument moet in geval van herroeping zelf de kosten van retour betalen.

21.10. Consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Cadeo verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

21.11. Het risico en de bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij Consument.

Verplichtingen tijdens de bedenktijd

21.12. Consument zal tijdens de bedenktijd zorgvuldig omgaan met het cadeau en de verpakking. Consument zal het product slechts uitpakken of gebruiken op zo’n manier die nodig is om de aard, kenmerken en de werking van het product vast te stellen.

21.13. Consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het cadeau dat het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan genoemd in vorig lid.

21.14. Consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het cadeau als Cadeo Consument niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Uitzonderingen

21.15. Consument heeft geen herroepingsrecht wanneer het gaat om de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties.

21.16. Consument heeft geen herroepingsrecht wanneer:

  • de nakoming van de overeenkomst tot het verrichten van een dienst door Cadeo is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van Consument, en
  • Consument verklaard heeft afstand te doen van zijn herroepingsrecht zodra Cadeo de overeenkomst is nagekomen.

21.17. Consument heeft geen herroepingsrecht wanneer het gaat om de levering van volgens specificaties van Consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van individuele keuze of beslissing van Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

21.18. Consument heeft geen herroepingsrecht wanneer het gaat om de levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben.

21.19. Consument heeft geen herroepingsrecht wanneer het gaat om de levering van zaken die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.

21.20. Consument heeft geen herroepingsrecht wanneer het gaat om de levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop Cadeo geen invloed heeft.

21.21. Consument heeft geen herroepingsrecht wanneer het gaat om een overeenkomst tot het verrichten van diensten die strekt tot de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, van goederenvervoer, van autoverhuurdiensten, van catering en van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, wanneer in de overeenkomst een bepaald tijdstip of een bepaalde periode van nakoming is voorzien.

22. Tussentijdse beëindiging

Opzegging

22.1. Er geldt voor:

  • abonnementen: in het eerste abonnementsjaar geldt een opzegtermijn van uiterlijk drie abonnementsmaanden voor het einde van dat abonnementsjaar. Na het eerste abonnementsjaar kan op elk moment opgezegd worden met een opzegtermijn van drie abonnementsmaanden;
  • overeenkomsten niet zijnde abonnementen (dus: eenmalige bestellingen): er kan niet tussentijds worden opgezegd, behalve als het herroepingsrecht van toepassing is, of behalve als er anders is overeengekomen.

22.2. Uitzondering op de in vorig lid genoemde opzegtermijn en wanneer er dus per direct opgezegd mag worden, is wanneer zich een dringende reden voordoet die dit rechtvaardigt. Hiervan is in ieder geval sprake van indien de andere partij:

  • failliet is verklaard;
  • (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
  • zijn bedrijf heeft stilgelegd of aan het liquideren is;
  • ondanks sommatie de verplichtingen uit deze overeenkomst niet (voldoende) nakomt, dan wel er redelijke gronden zijn om aan te nemen dat de andere partij deze verplichtingen niet zal nakomen;
  • zich schuldig maakt aan fraude, handelingen in strijd met de wet en/of regelgeving, of onbetamelijk gedrag op grond waarvan van de andere partij in redelijkheid niet verwacht kan worden de overeenkomst voort te zetten;
  • toegelaten is tot de wettelijke schuldsanering;
  • op rekening cadeau’s bestelt en niet betaalt;
  • willens en wetens gebruik maakt van bugs en loopholes;
  • het platform gebruikt voor criminele activiteiten;
  • overlijdt.

Daarnaast kan de overeenkomst ook per direct opgezegd worden wanneer dat vermeld staat in deze Algemene Voorwaarden of in een andere overeenkomst.

22.3. Cadeo behoudt in geval van opzegging van abonnementen:

  1. bij een opzegtermijn conform lid 1: betaling t/m de opzegtermijn genoemd in dit artikel.
  2. bij een opzegtermijn conform artikel 5.5: betaling t/m de abonnementsmaand waarin wordt opgezegd.
    Voorbeeld: Is het abonnement gestart op 23 januari 2025, wordt er op 30 september 2026 opgezegd, dan heeft Cadeo recht op betaling t/m 23 oktober 2026.
  3. per direct conform lid 2 van dit artikel, conform deze Algemene Voorwaarden of een overeenkomst: dan geldt betaling t/m moment van opzegging. Wanneer er vooruit is betaald, wordt naar redelijkheid en evenredigheid gecrediteerd.

Ontbinding

22.4. Partijen mogen allebei de overeenkomst ontbinden wanneer de andere partij tekortschiet in de nakoming van de overeenkomst, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. De tekortschietende partij moet eerst in gebreke gesteld worden en een redelijke termijn gegeven te worden om na te komen, behalve als de nakoming blijvend of tijdelijk onmogelijk is.

22.5. Cadeo behoudt in geval van ontbinding van een overeenkomst door één van Partijen op grond van vorig lid altijd aanspraak op betaling conform lid 3 van dit artikel.

22.6. Wanneer de overeenkomst ontbonden wordt op grond van dit artikel, en Opdrachtgever op moment van ontbinding al prestaties ter uitvoering van de overeenkomst hebt ontvangen, dan zullen deze prestaties geen voorwerp van ongedaanmaking zijn.

Schadevergoeding

22.7. Cadeo hoeft Zakelijke opdrachtgever geen schadevergoeding te betalen wanneer Cadeo een overeenkomst met Zakelijke opdrachtgever ontbindt of opzegt.

Data export

22.8. Na beëindiging van de overeenkomst, heeft Opdrachtgever 30 dagen de tijd om alle data uit het platform te exporteren.

23. Aansprakelijkheid ten opzichte van Consumenten

23.1. Cadeo is alleen aansprakelijk voor schade die aan Cadeo is toe te rekenen.

23.2. Cadeo is niet aansprakelijk voor schade doordat Cadeo van door Consument gegeven onjuiste, onvolledige of onbetrouwbare informatie of gegevens is uitgegaan.

23.3. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst door voltooiing, opzegging of ontbinding is geëindigd.

24. Aansprakelijkheid ten opzichte van Zakelijke opdrachtgevers

24.1. Artikel 23 is van overeenkomstige toepassing op Zakelijke opdrachtgevers.

24.2. Cadeo is tegenover Zakelijke opdrachtgever alleen aansprakelijk voor schade die Zakelijke opdrachtgever lijdt indien deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

24.3. Wanneer Cadeo aansprakelijk is voor enige schade, dan is Cadeo alleen aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit of verband heeft met de overeenkomst (“directe schade”). Onder directe schade wordt verstaan:

  • redelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze Algemene Voorwaarden;
  • redelijke kosten gemaakt om een gebrekkige prestatie van Cadeo aan de overeenkomst te laten beantwoorden voor zover deze aan Cadeo toegerekend kunnen worden;
  • redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Zakelijke opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot voorkoming of beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

24.4. Cadeo is tegenover Zakelijke opdrachtgever niet aansprakelijk voor:

  • indirecte schade, ofwel schade die niet in rechtstreeks causaal verband staat met een toerekenbare tekortkoming van Cadeo. Hieronder wordt begrepen, maar dit is niet beperkt tot: gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  • schade die verricht wordt door derden, tenzij het Cadeo toe te rekenen is;
  • schade door downtime.

24.5. Zakelijke opdrachtgever vrijwaart Cadeo ter zake van aanspraken van derden, die stellen schade te hebben geleden door of in verband met de werkzaamheden die door Cadeo ten behoeve van Zakelijke opdrachtgever zijn uitgevoerd.

24.6. Zakelijke opdrachtgever vrijwaart Cadeo voor alle aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op alle door Zakelijke opdrachtgever verstrekte informatie, gegevens, media en bescheiden die bij de uitvoering van de opdracht worden gebruikt.

24.7. Wanneer Cadeo aansprakelijk is, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Wanneer een (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag ontbreekt, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Is er sprake van een abonnement en ontbreekt en (volledige) uitkering van het schadebedrag door een verzekeringsmaatschappij, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag van het abonnementsjaar waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

25. Klachten

25.1. Klachten over de (uitvoering van de) overeenkomst, moeten binnen bekwame tijd nadat Opdrachtgever een gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Cadeo.

25.2. Wanneer een gebrek later dan de in het vorige lid genoemde termijn wordt gemeld, dan kan Opdrachtgever geen beroep meer doen op eventueel herstel, vervanging, prijsvermindering, ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding.

25.3. Cadeo beantwoordt klachten binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Wanneer de klacht een langere verwerkingstijd vraagt, dan laat Cadeo binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht aan Opdrachtgever weten wanneer jij een antwoord kan verwachten.

25.4. Opdrachtgever moet Cadeo in ieder geval 6 weken de tijd geven om de klacht in onderling overleg op te lossen, tenzij het redelijk is dat Cadeo langer de tijd krijgt.

25.5. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

26. Overige bepalingen

26.1. Op de rechtsverhouding tussen Partijen is het Nederlands recht van toepassing.

26.2. Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

26.3. Wanneer de wet niet anders voorschrijft, dan zal de Rechtbank Amsterdam kennisnemen van het geschil tussen Partijen.

26.4. Cadeo is op ieder moment bevoegd wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden, welke in werking treden op het aangekondigde tijdstip. Cadeo stuurt Opdrachtgever de gewijzigde voorwaarden tijdig toe.

26.5. Is geen tijdstip van inwerkingtreding medegedeeld aan Opdrachtgever, dan treden de wijzigingen tegenover Opdrachtgever in werking wanneer Opdrachtgever de wijziging is medegedeeld.

26.6. Bij nietigheid of vernietigbaarheid van een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden, zullen de overige bepalingen van kracht blijven.

26.7. In het geval van nietigheid of vernietigbaarheid van een bepaling, zullen Partijen in overleg treden met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepalingen in acht wordt genomen.

Bijlage 1 – Modelformulier voor herroeping

Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.

Aan:
Cadeo
Herengracht 575
1017 CD Amsterdam
support@cadeo.gift

Ik/Wij (*) deel/delen (*) Cadeo hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

Naam/Namen consument(en)

Adres consument(en)

Handtekening van consument(en)
[alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]

Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is

Request a free Cadeo now and experience it for yourself!
There’s no better way to understand Cadeo than to receive one yourself. That’s why we’d love to send you a Cadeo, fully tailored to your branding and style. Free of charge and with no obligations!