Ontdek in dit artikel waarom donatie-opties steeds populairder worden als zakelijk cadeau en hoe Cadeo dit super eenvoudig maakt!
Vroeger gaf je een fles wijn, een cadeaupakket of misschien een tegoedbon. Maar tegenwoordig verandert er iets: steeds meer bedrijven kiezen voor een gebaar met betekenis, zoals een donatie. Niet alleen sympathiek, maar ook verrassend effectief als het gaat om relatiemanagement, employer branding en duurzame impact.
Een betekenisvol gebaar
In de context van zakelijke cadeaus, merk je dat de ontvanger steeds kritischer wordt. Past het cadeau wel bij hun waarden? Is het duurzaam? Is het origineel? Volgens een rapport van Salesforce (2023) verwacht 78% van de zakelijke ontvangers dat merken maatschappelijk verantwoord handelen. En dat geldt dus ook voor de manier waarop je iets geeft.
Het antwoord op die veranderende verwachting? Geef mensen zelf de keuze. Laat hen bepalen of ze het cadeau willen accepteren, ruilen of doneren. Zo voelt het gebaar oprecht en betrokken, zonder dat het een verplichting wordt.
Waarom doneren werkt
Een donatie-optie laat zien dat jij als organisatie snapt wat er speelt. En dat je waarde hecht aan maatschappelijke verantwoordelijkheid. Uit een studie blijkt dat 88% van de werknemers zich loyaler voelt aan een werkgever die maatschappelijke impact serieus neemt.
Doneren met Cadeo: hoe werkt het?
Cadeo maakt het geven van betekenisvolle cadeaus super makkelijk. Je kiest niet wat iemand krijgt, je kiest alleen dat iemand iets krijgt. Via Cadeo verstuur je in een paar klikken een digitale Cadeo-link naar jouw ontvanger(s) en daarna is het aan de ontvanger om het cadeau te accepteren, ruilen of doneren. En dat laatste wordt opvallend vaak gekozen. Bekijk al onze goede doelen hier!
Ook goed geven?
Collega’s, klanten, zakenpartners… Ze komen in alle soorten en maten. Met Cadeo geef je altijd spot-on: Eenvoudig, impactvol en persoonlijk. Probeer Cadeo nu en ervaar zelf de perfecte cadeau ervaring